Publications 2017

Reports

ROA-R-2017/1 - Arbeidsmarktrelevantie mbo niveau 2

ROA-R-2017/2 - Employability: literatuurstudie naar theorie en empirie

ROA-R-2017/3 - Employability van UM-afgestudeerden

ROA-R-2017/4 - Geographical mobility and labor market outcomes of Maastricht University alumni

ROA-R-2017/5 - Status en imago van de leraar in de 21ste eeuw

ROA-R-2017/6 - Van startende kunstenaar tot gevorderde: De loopbaanontwikkeling van kunstenaars in de eerste vijf jaren na afstuderen

ROA-R-2017/7 - Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2016

ROA-R-2017/8 - Naar een database van (startende) leraren en lerarenopleidingen: Verkennend onderzoek naar de potentie en de wenselijkheid

ROA-R-2017/9 - De rol van arbeidsmarktinformatie in de opleidingskeuze van mbo'ers

ROA-R-2017/10 - De arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 2022

Factsheets

ROA-F-2017/1 - Maastricht University graduate surveys 2017

ROA-F-2017/2 - Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2016. Feiten en cijfers

ROA-F-2017/2E - School-leavers between education and the labour market 2016. Facts and figures

ROA-F-2017/3 - Voortijdig schoolverlaters

ROA-F-2017/3E - Early School-Leavers

ROA-F-2017/4 - Werkenden in leerstand

ROA-F-2017/5 - Notitie voor de Provincie Limburg naar aanleiding van de workshop ‘Human Capital and Regional Development’

Research Memoranda

ROA-RM-2017/1 - The effect of accelerating the school curriculum on student outcomes

ROA-RM-2017/2 - Only the brave? Risk and time preferences of decision makers and firms' investment in worker training

ROA-RM-2017/3 - Estimating the relationship between skill and overconfidence

ROA-RM-2017/4 - Working hours and productivity

ROA-RM-2017/5 - Skill effort: a new theoretical perspective on the relation between skills, skill use, mismatches and wages

ROA-RM-2017/6 - Estimating literacy levels at a detailed regional level: an application using Dutch data

ROA-RM-2017/7 - Gender bias in teaching evaluations