S. van Wetten
Sanne van Wetten is senior onderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Ze behaalde twee bachelordiplma's in Pedagogiek en Psychologie, en een master in Management of Learning aan de Universiteit Maastricht. Aan dezelfde universiteit promoveerde zij in 2020 aan de School of Business and Economics.
Haar belangrijkste onderzoeksinteresses richten zich op de ontwikkeling van menselijk kapitaal, sociaal-emotioneel leren, kwaliteit van en ongelijkheid in onderwijs, innovatie in onderwijs en transities van school naar werk. Sanne hecht veel waarde aan samenwerking tussen onderzoek en praktijk en onderzoekt momenteel het effect van onderwijsinterventies en -beleid op het tegengaan van ongelijkheid in het onderwijs. Daarnaast is zij teamlid van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) waar zij grootschalige dataverzamelingen coördineert.
Key publications
-
Haelermans, C., Korthals, R., Jacobs, M., de Leeuw, S., Vermeulen, S., van Vugt, L., Aarts, B., Breuer, T., van der Velden, R., van Wetten, S., & de Wolf, I. (2021). Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic. Maastricht University, Graduate School of Business and Economics. GSBE Research Memoranda No. 022 https://doi.org/10.26481/umagsb.2021022Meer informatie over deze publicatie
-
de Leeuw, S., Haelermans, C., Jacobs, M., van der Velden, R., van Vugt, L., & van Wetten, S. (2023). The role of family composition in students' learning growth during the COVID-19 pandemic. Journal of Marriage and Family, 85(3), 807-828. https://doi.org/10.1111/jomf.12912Meer informatie over deze publicatie
-
Haelermans, C., Huijgen, T., Jacobs, M., Levels, M., van der Velden, R., van Vugt, L., & van Wetten, S. (2019). Netherlands Cohort Study Education (NCO): Smart and better use of data to advance educational research, policy and practice. Poster session presented at 27th annual workshop Transitions in Youth (TIY), Maastricht, Netherlands.Meer informatie over deze publicatie
-
van Wetten, S. (2022). Bewezen effectief is niet altijd de oplossing. Web publication/site, ROA. https://didactiefonline.nl/blog/blonz/bewezen-effectief-is-niet-altijd-de-oplossingMeer informatie over deze publicatie
-
van Wetten, S., & Naaijkens, E. (2022). Data-geïnformeerd werken: Hoe het gebruik van data helpt bij de aanpak van Leervertraging. Web publication/site, Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs. https://www.nationaalcohortonderzoek.nl/actueel/data-geinformeerd-werken-hoe-het-gebruik-van-data-helpt-bij-de-aanpak-van-leervertragingMeer informatie over deze publicatie
-
Breuer, T., van Wetten, S., Stolp, T., de Wolf, I., Naaijkens, E., & Bootsma, M. (2021). Extra lessen: Extra lessen om leerachterstanden aan te pakken. Education Lab. ROA External Reports https://education-lab.nl/wp-content/uploads/2021/04/Extra-lessen-2.pdfMeer informatie over deze publicatie
-
van Wetten, S., Breuer, T., Stolp, T., Naaijkens, E., & Bootsma, M. (2021). Praktijkkaart Kiezen voor een aanpak. Education Lab. ROA External Reports https://education-lab.nl/wp-content/uploads/2021/04/Praktijkkaart-Kiezen-van-een-passende-aanpak-EducationLab.pdfMeer informatie over deze publicatie
-
van Wetten, S., Gerards, R., & de Grip, A. (2020). Are graduates’ intrapreneurial skills optimally used for innovation? Technovation, 96-97, Article 102131. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2020.102131Meer informatie over deze publicatie