Publicaties
Al onze publicaties vanaf het jaar 2000 zijn via deze pagina toegankelijk. U kunt ons archief doorzoeken met behulp van zoektermen zoals titels of auteurs, door een type publicatie of publicatiejaar te selecteren, of door deze opties te combineren. Al onze publicaties van vóór 2000 zijn toegankelijk via deze pagina.
Klik hier voor een overzicht van recente rapporten en factsheets
-
Private vs. Public Schooling
Claes, E., & Moulin, L. (2026). Private vs. Public Schooling: The role of school composition. , , Article 102863. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2025.102863
Meer informatie over deze publicatieBasic skills
Claes, E. (2025). [Doctoral Thesis, Maastricht University].
Meer informatie over deze publicatieArbeidsmarktprognoses tot 2030
Bakens, J., Retz, M., & van Guilik, N. (2025). ROA. ROA Fact Sheets No. 006 https://doi.org/10.26481/umarof.2025006
Meer informatie over deze publicatieDe arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 2030
Bakens, J., Dijksman, S., Fouarge, D., van Guilik, N., Höfelmann, L., Meijer, R., & Pestel, N. (2025). ROA. ROA Reports No. 008 https://doi.org/10.26481/umarep.2025008
Meer informatie over deze publicatieMethodiek arbeidsmarktprognoses en -indicatoren 2025-2030
Meijer, R., Dijksman, S., & Bakens, J. (2025). ROA. ROA Technical Reports No. 004 https://doi.org/10.26481/umarot.2025004
Meer informatie over deze publicatieAI in Early and Primary Education
Topali, P., Schlatter , E., Jansen, W., Wang, Z., Haelermans, C., & Segers, E. (2025). AI in Early and Primary Education: Societal, Classroom, and Teacher Perspectives on Ethical and Pedagogical Integration. In S. Papadakis (Ed.), Routledge/Taylor & Francis Group. Advance online publication. https://doi.org/10.4324/9781003685241-9
Meer informatie over deze publicatieHybrid human-AI coaching: experiences of coaches and agents in a customer service environment
Eijkenboom, D., Fregin, M.-C., de Grip, A., Horck, S., & Steens, S. (2025). Hybrid human-AI coaching: experiences of coaches and agents in a customer service environment. , 1-19. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/17521882.2025.2588290
Meer informatie over deze publicatieVET graduates' participation in LLL – Do policies matter? Evidence from PIAAC
Bles, P. (2025). Poster session presented at Skills2Capabilities End of project conference, Maastricht, Netherlands.
Meer informatie over deze publicatieMaastricht University Graduate Surveys 2025
Künn, A., Hendrickx, S., Huijgen, T., & Dijksman, S. (2025). ROA. ROA Fact Sheets No. 003 https://doi.org/10.26481/umarof.2025003
Meer informatie over deze publicatieSchoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2024
Höfelmann, L., & Huijgen, T. (2025). ROA. ROA Fact Sheets No. 004 https://doi.org/10.26481/umarof.2025004
Meer informatie over deze publicatie