Een kansrijke overgang tussen po en vo voor leerlingen met taalproblemenIn Progress
Dit project beoogt verder inzicht te verkrijgen in hoe leerlingen met een taalachterstand duurzaam begeleid kunnen worden in een po- en vo- overstijgende interventie. In dit onderzoek ontwikkelen samenwerkingscoalities (po- en vo- scholen) samen met onderzoekers in een vierjarig leertraject een interventie die scholen in po en vo helpt om leerlingen met een taalachterstand beter te begeleiden en te ondersteunen in de overgang po-vo. Concreet gaat het om taalondersteuning in groep 8 en in de brugklas en samenwerking tussen het po en vo. De interventie baseren we op uit onderzoek bekende werkzame elementen en op ervaringen uit de praktijk. We testen en onderzoeken de (ervaren) werkzaamheid. Het project wordt uitgevoerd in samenwerking met Sardes, Stichting Boor, Saro, CVO en FOKOR.
Gefinancierd door: NRO
Looptijd: 1 december 2024 – 1 december 2028