S. van Wetten
Sanne van Wetten is senior onderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Ze behaalde twee bachelordiplma's in Pedagogiek en Psychologie, en een master in Management of Learning aan de Universiteit Maastricht. Aan dezelfde universiteit promoveerde zij in 2020 aan de School of Business and Economics.
Haar belangrijkste onderzoeksinteresses richten zich op de ontwikkeling van menselijk kapitaal, sociaal-emotioneel leren, kwaliteit van en ongelijkheid in onderwijs, innovatie in onderwijs en transities van school naar werk. Sanne hecht veel waarde aan samenwerking tussen onderzoek en praktijk en onderzoekt momenteel het effect van onderwijsinterventies en -beleid op het tegengaan van ongelijkheid in het onderwijs. Daarnaast is zij teamlid van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) waar zij grootschalige dataverzamelingen coördineert.
Key publications
-
Haelermans, C., van Wetten, S., Abbink, H., Baumann, S., Hendrickx, S., Hendrikse, A., Jacobs, M., Meijer, R., & van Vugt, L. (2022). Balans na twee en een half jaar: nog steeds grote vertraging voor spelling en rekenen-wiskunde. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. ROA External Reports NCO Factsheet No. 2022-5Meer informatie over deze publicatie
-
van Wetten, S. (2022). Bewezen effectief is niet altijd de oplossing. Web publication/site, ROA. https://didactiefonline.nl/blog/blonz/bewezen-effectief-is-niet-altijd-de-oplossingMeer informatie over deze publicatie
Publicaties
- Haelermans, C., van Wetten, S., Abbink, H., Baumann, S., Hendrickx, S., Hendrikse, A., Jacobs, M., Meijer, R., & van Vugt, L. (2022). Balans na twee en een half jaar: nog steeds grote vertraging voor spelling en rekenen-wiskunde. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. ROA External Reports NCO Factsheet No. 2022-5
More information about this publication - Haelermans, C., Huijgen, T., Jacobs, M., Levels, M., van der Velden, R., van Vugt, L., & van Wetten, S. (2020). Using data to advance educational research, policy and practice: Design, content and research potential of the Netherlands cohort study on education. European Sociological Review, 36(4), 643-662. https://doi.org/10.1093/esr/jcaa027
More information about this publication - Haelermans, C., Korthals, R., Jacobs, M., de Leeuw, S., Vermeulen, S., van Vugt, L., Aarts, B., Breuer, T., van der Velden, R., van Wetten, S., & de Wolf, I. (2022). Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic. PLOS ONE, 17(2), [e0261114]. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0261114
More information about this publication - HAELERMANS, C., JACOBS, M., VAN DER VELDEN, R., VAN VUGT, L., & VAN WETTEN, S. (2022). Inequality in the Effects of Primary School Closures due to the COVID-19 Pandemic: Evidence from the Netherlands. In AEA PAPERS AND PROCEEDINGS (Vol. 112, pp. 303-307). American Economic Association. https://doi.org/10.1257/pandp.20221107
More information about this publication - van Wetten, S. (Author). (2022). Bewezen effectief is niet altijd de oplossing. Web publication/site, ROA. https://didactiefonline.nl/blog/blonz/bewezen-effectief-is-niet-altijd-de-oplossing
More information about this publication - Breuer, T., Van Wetten, S., Stolp, S., De Wolf, I., Naaijkens, E. & Bootsma, M. (2021). Toolkit Extra lessen. Maastricht: Education Lab Netherlands. https://education-lab.nl/publications/extra-lessen/
- Breuer, T., Van Wetten, S., Aarts, B., Jacobs, B., De Wolf, I., Naaijkens, E. & Bootsma, M. (2021). Toolkit Betrekken van ouders. Kansrijke aanpakken voor het vergroten van ouderbetrokkenheid. Maastricht: Education Lab Netherlands. https://education-lab.nl/publications/betrekken-van-ouders/
- Gerards, R., van Wetten, S., & van Sambeek, C. (2021). New ways of working and intrapreneurial behaviour: the mediating role of transformational leadership and social interaction. Review of Managerial Science, 15(7), 2075-2110. https://doi.org/10.1007/s11846-020-00412-1
More information about this publication - van Wetten, S., Gerards, R., & de Grip, A. (2020). Are graduates’ intrapreneurial skills optimally used for innovation? Technovation, 96-97, [102131]. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2020.102131
More information about this publication