M.E. Dikmans
Mirte Dikmans is promovendus bij het TaalLab van EducationLab, dat deel uitmaakt van ROA. Ze behaalde een master in de Taalwetenschap aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, met een bijzondere interesse in de Psycholinguïstiek. Haar onderzoek richt zich op het ontdekken van effectieve methoden voor taalverwerving, met name voor kinderen met taalachterstanden. Haar doel is bij te dragen aan het onderzoek en de ontwikkeling van evidence-based en efficiënte leerpraktijken, en zo de kwaliteit en kansengelijkheid in het taalonderwijs te verbeteren.
Publicaties
Dikmans, M. E., van den Broek, G. S. E., & Klatter-Folmer, J. (2020). Effects of repeated retrieval on keyword mediator use: shifting to direct retrieval predicts better learning outcomes. Memory, 28(7), 908-917.
doi: 10.1080/09658211.2020.1797094
Dikmans, M. E., van den Broek, G. S. E. (2021). Enrique Iglesias als ezelsbruggetje. Didactief, 51(4), 22-23.
Ernestus, M., Dikmans, M. E., & Giezenaar, G. (2017). Advanced second language learners experience difficulties processing reduced word pronunciation variants. Dutch Journal of Applied Linguistics, 6(1), 1-20.
doi: 10.1075/dujal.6.1.01ern
Ernestus, M., Giezenaar, G., & Dikmans, M. (2016). Ikfstajezotuuknie: Half uitgesproken woorden in alledaagse gesprekken. Les, 199, 7-9.
Chaidron, K. S., Dikmans, M. E., Sonnaert, J., & Verkinder, E. (2021). Route 2, Nederlands tweede graad. Diabe BV.
doi: D/2021/14.734/01