M. Monfrance
Mélanie Monfrance is senior onderzoeker/projectleider bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht. Haar onderzoek richt zich op leren, niet-cognitieve vaardigheden en kansenongelijkheid in het onderwijs. Momenteel is zij actief betrokken bij het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) en de OnderwijsMonitor Limburg (OML).
Mélanie promoveerde aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht met het proefschrift “Exploring Non-Cognitive Skills and Inequality through the Magnifying Lens of a Pandemic”. Ze studeerde sociologie aan de Universiteit van Tilburg en liep tijdens haar master stage bij de Inspectie van het Onderwijs. Voor haar start bij ROA werkte ze als junior onderzoeker bij het Institute for Evidence-Based Education Research (TIER) van de Universiteit Maastricht en bij Fontys Hogeschool.
Key publications
-
Monfrance, M. N. W. (2024). Exploring non-cognitive skills and inequality through the magnifying lens of a pandemic. [Doctoral Thesis, Maastricht University]. ROA. https://doi.org/10.26481/dis.20241114mmMeer informatie over deze publicatie
-
Monfrance, M., Haelermans, C., & Schils, T. (2024). Effects of summer schools: Who benefits the most? PLOS ONE, 19(4), Article e0302060. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0302060Meer informatie over deze publicatie
-
Monfrance, M., Schils, T., & Haelermans, C. (2022). Niet-cognitieve vaardigheden tijdens COVID-19: Een onderzoek onder leerlingen in het voortgezet onderwijs. Pedagogische Studiën, 99(3), 159-180. https://pedagogischestudien.nl/search?identifier=d5dbad85-f962-4215-93c6-104c4d9af5f6Meer informatie over deze publicatie